Touto cestou si dovoluji informovat klienty v postavení spotřebitele, tj. fyzické osoby, které nejednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, že na vztah mezi advokátem a klientem spotřebitelem (dále jen „klient“) se mimo jiné vztahuje úprava zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line (dále jen „Nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line“).
Na žádost klienta je advokát povinen vydat doklad o poskytnutí právní služby s uvedením data poskytnutí právní služby.
V případě reklamace právní služby je advokát povinen vydat klientovi doklad o tom, kdy klient uplatnil právo na reklamaci, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.
V případě sporu mezi klientem a advokátem má klient právo na mimosoudní řešení tohoto sporu vyplývající ze smlouvy o poskytování právních služeb. Pověřeným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů mezi klientem a advokátem ze smluv o poskytování právních služeb je Česká advokátní komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, Praha 1, 110 00. Na jejích stránkách www.cak.cz jsou uvedeny další podrobnosti o mimosoudním řešení sporů mezi advokátem a spotřebitelem.